Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 23. august 2014

Høst

Hvor ble sommeren av? Den forsvant like fort som den kom..
Høsten kom brått...nå er det rått og kaldt om kveldene og veldig fort mørkt.
Kjenner at det er tyngre å komme seg ut i hagen.
Men det er kos med innetid igjen, fyr i ovn og tente lys.

Elsker Calluna på denne årstiden

Blodbegeret holder ut og blomstrer bra

Har beiset trappa grå, før var den brun.
Prøvde meg først med shimmergrå som 'alle' vil ha,
men den ble alt for blass og blå.
Valgte lys granitt som er renere grå og den liker jeg godt.
Se på kjekkasen som sitter på trappa.

Steintrappa er ferdig jippi, ble kjempefornøyd.
Ytterdøra har jeg malt i gråfargen valmuefrø.
Det hvite er en ren hvitfarge da jeg ikke liker 'gul' hvitfarge.

Dette er superenkelt å holde rent, kun sope og spyle.

Også fikk jeg endelig 'steinrøysa' mi, steingal som jeg er.
Disse har jeg rundt omkring i hagen og syns de 
er så dekorative.

Pelargonien Hills of snow er nydelig nå og håper den 
blomstrer lenge.

Admiralen overasket meg på hagerunden i dag
det er den vakreste av alle.

Lukterter og clematis slynger seg i hverandre
i rosebuen. Lukter sååå godt. Dette er lukterter fra frø 
jeg sanket i fjor.

Det er overraskende bra blomstring enda.
Men man ser jo at det er på hell.

I dag har jeg ryddet vekk litt ute i hagen og drivhuset er tomt for planter.
Har satt det meste i hagestua, da er det enklere for mannen min å passe 
blomstene når jeg reiser til Tyrkia om noen dager.
Gleder meg masse til SOL og VARME.

Det har blitt litt lite blogging i det siste, men følg gjerne anneshusoghage på Insta :)

God helg!!


1 kommentar:

  1. Så nydelig det er i hagen din, her var det mye inspirason og hente
    Ha en fin søndagskveld
    Jorunn

    SvarSlett