Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 9. august 2014

Deilige sommer

Ferien er over og jammen har det gått fort..
men ennå så har vi sommer.
Det må nytes så lenge det varer, for snart kommer høsten snikende.
Det har vært en deilig sommer med masse sol og varme.
Har kost oss mye på hytta, puslet litt i hagen og fått gjort
ting som man ikke rekker ellers. 

Hagestua blomstrer til tross for at det 
har vært i det varmeste laget til tider..
planter har flyttet litt ut og inn 

Denne gamle trekassa med hank stod i drivhuset
syns den ble søt med små krukker 
med pelargonia og kløver

Engletrompeten vokser snart ut av huset..
nydelig er den og den sprer en god duft utover kvelden

Clematis og lukterter er en fin kombinasjon
lukter godt i rosebuen nå

Mary Rose en gammel historisk rose
se det sitter en bie der..

Fikk et gammelt hengeskap da jeg ryddet i en låve
etter en runde med grønnsåpe fikk det 
bli med på hytta
Skapet har noen bokstaver og årstall 1857
litt halvt og skakt..men veldig sjarmerende
inni skapet fant jeg en del gamle medisinflasker
de har jeg tatt vare på..morsomt med slike skatter

Min elskede handymann har laget hengehylle over spisebordet
på hytta. Det ble litt stilig syns jeg. Den er laget av villmarkspanel
som jeg fikk av bestefar for mange år siden. Planken har ligget ute i mange år
og har så fin grå patina. Oppå hyllen står en Orrhøne som min svigerfar en 
gang fant i skogen. Og et ekorn som jeg har fått av min bror.
Tre gamle norgesglass med telys passet fint inn.

På mandag er det striskjorte og havrelefse...

God Helg!!



1 kommentar: