Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 7. juni 2014

Junihagen

Nå er hagen på sitt aller beste. For ei herlig tid det er.
Aldri har hagen min vært så vakker noen gang som den er nå.
Alt er så tidlig ute og det er litt rart når jeg tenker på hvor mye 
snø det var i vinter og hvor lenge den lå.

Det har skjedd utrolig mye i hagen på bare noen få uker.
Har du lyst til å være med på en liten hagevandring?

Rundt dammen er det Hosta, liljer, akeleie,
duppesoleie, hasselurt, iris, nøkketunge, bergenia mm

Etter jobb i går gikk vi på og luket alle bedene
3 timers jobb på oss begge 
det var deilig å få gjort

Dette bedet har blitt utvidet litt i år
vi måtte få plass til den nye syrinen 

Dette bedet kommer til å bli veldig fint i år
masse knopper på pionen og rosehagtorn 

Legg merke til prydeple foran hagestua
den er et syn..veldig flott
Mannen har jobbet iherdig med plena
og jeg må si jeg er meget fornøyd med resultatet

Det er så deilig å sitte her å spise frokost
en tidlig morgen, og høre fuglene kvitre

Blodbegerplanta har vokst mye
og noen har startet å blomstre allerede

Vårkjærminne lyser i blått i blått
liker den godt jeg..selv om den sprer seg noe

Blitt veldig frodig opp til drivhuset

Kirgisløkene blomstrer snart
Syns det er fint sammen med Hosta

Deilig sommervarme og regn i noen dager
gjør underverker for hagen

Jeg har sådd lukterter på begge sider av rosebuen
det blir fint sammen med clematis

Det er pinse og langhelg, det skal nytes.
Grått og litt regn i dag, men det hindrer ikke meg.
Da kan jeg sitte i drivhuset å drikke kaffe og kose meg.
Kanskje dukker det opp noen nye ideer for hagen, hvem vet.

Ønsker dere alle en herlig god Pinse - kos dere masse.
Hei så lenge :)


1 kommentar:

  1. Hei.

    Jeg er nesten ikke innom blogger om dagen. Det er jo så mye å kose seg med ute... Men nå kikket jeg innom og fikk med meg en hagevandring hos deg :)
    Åh, så fint du har det!
    Kanskje jeg kan få komme og se det på ordentlig en dag? Det kunne jeg hatt veldig lyst til :)
    Ha en deilig sommerdag i morgen.

    SvarSlett