Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

onsdag 26. februar 2014

Våkne opp..

Mars er rett rundt hjørnet...og det er på tide å vekke pelargoniene.
Alle som stod på planterommet er nå flyttet opp i stua og kjøkkenet.
Det ble mange turer opp og ned fra kjelleren.

Filbert

 Hills of snow - min favoritt

 Happy appleblossom - denne er virkelig nydelig
med sine fylte 'roser'

 Orange Fizz - lukter appelsin

 Jeg samler også på Streptocarpus
disse gamle bestemor plantene er så koselige
og finnes i et hav av farger og varianter

 På norsk blir de kalt Vrifrukt
disse er enkle å dele og få mange planter av

 Jeg har delt alle plantene mine nå
og det ble mange...
men vet om noen på jobben som vil ha :)

 Man kan også lage planter med å dele opp blader
det kommer masse små nye skudd etter hvert

Det ser ikke ut som det har tenkt å bli vår med det første.
Sola har blitt borte..eller så vil den ikke vise seg frem.
Med så lite dagslys som det er nå så bekymrer jeg meg litt for alle
plantene som så sårt trenger sol for å vokse seg store.

Til stor overraskelse så fikk jeg øye på en bitteliten spire i 
kjempeverbena potten...de har stått ute for stratifisering en ukes tid.
Og etter en uke inne så blir det altså spiring, spennende.


Kjøpt puter og hekleteppe på salg hos Kid.
Likte så godt den rosa fargen. Passer godt i skuvsengen.

To dager til på jobb, så er det helg igjen..
Uka går fort.

Ha en fin kveld dere :)










2 kommentarer:

  1. Hei Anne :) Så flotte pelargonier du har! Spennende når tiden er inne til å lokke planter frem fra vinterdvalen! Happy appelblossom er helt nydelig!
    Streptocarpus er nydelige planter med sitt mangfold. Spennende formeringsmetode! Den var ny for meg :)
    Håper solen returnerer og ikke har glemt oss helt!
    En fin kveld ønskes fra Tone

    SvarSlett
  2. Det er utrolig mange flotte planter du har. Heldig er de på jobben din som får dele :-)

    SvarSlett