Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 8. februar 2014

Kosedag

I dag har jeg virkelig kost meg.
Stod opp til blå himmel og sol..etterlengtet.
Vasket og pyntet ute på verandaen
og så satt vi ute og drakk kaffe med napoleonskake.

Har syslet litt på kjøkkenet i efta..


To poser jord og noen frøposer...da er jeg i gang


Blodbegrene er priklet og det ble maaange...
jeg kan vel si at mine egenhøstede frø
hadde 100% spire evne
og siden 1 pose med 5 frø koster 79,-
så er det greit å ha frø selv..


Verbena Hastata og Verbena Bonarensis er sådd
nå står de ute på verandaen for stratifisering
får håpe de spirer når jeg tar dem inn
disse er bare sååå nydelige
og ja...de er lilla

Fikk så koselig besøk av min hagevenninde Torill i efta.
Vi jobbet sammen før og jeg savner henne så.
Men vi bor bare 3 km unna hverandre så det er koselig
og besøke hverandre.
Da går skravla om hva vi skal så og hva vi skal gjøre i hagen til sommeren.
Frøposer hadde hun med til meg og' det ble jeg veldig glad for.

Har kjøpt hvit vingetobakk frø, men de skal jeg vente litt med å så.
De blir kjempestore og er veldig fine i store krukker.

I morgen må jeg ta meg en tur på planterommet 
pelargoniene skal snart tas fram igjen
og det er tid for stiklinger.

God helg!!


2 kommentarer:

  1. Så koselig med vårlige sysler💚
    Har ikke noe egnet sted å produsere , så blir å kjøpe. Men pelliser har jg i kjelleren da 😄
    Ønsker deg en fin morsdag

    SvarSlett
  2. Så koselig :-) Ja, om ikke dette er lykke. Jeg har lest så mye hos dere andre bloggere om Blodbeger, så nå prøver jeg meg og. Noe seint kanskje, men håper det går.

    SvarSlett