Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

søndag 5. januar 2014

Er det vår eller vinter??

Så er 2014 her og jeg gleder meg til et nytt hageår.

Ute har det ikke helt bestemt seg for om det skal være vinter eller vår...
Den ene dagen snør det så det laver, for så å regne neste dag.
Det er bare sørpe og hålke, så det beste er å holde seg innendørs.

Da er det fint å drive med hageplanlegging.
I morgen må jeg se å få kjøpt noen poser med såjord.
Blodbegerfrøa må i potter nå!!









Det blir nok noen nye planter i år også.
Har lyst til å plante flere Helleborus (juleroser) for de er så nydelige.
Men det blir nok mest egenproduserte planter tenker jeg.
Vi har ingen planer foreløpig om utvidelse av hagen...
tror vi får fokusere på holde i orden det vi allerede har.
Med full jobb, mann, barn, katter, hus, heim og hytte 
så skulle vel egentlig døgnet hatt flere timer...
Men om sommeren så 'glemmer' jeg litt det som er inne, jeg må det,
og da vil jeg helst stå med rumpa i været...og få masse jord under negla.

Vel, det blir å 'drømme' litt i noen uker/mnd til, men gleder meg JA det gjør jeg.

Var forresten på planterommet i går og sjekket pelargoniene, 
og det går jammen fort til de skal vekkes igjen.

Ha en fin uke - klem fra meg :)


3 kommentarer:

  1. Så fin hagen din er. Koselig med tilbakeblikk nå. Dette med å begrense seg er nok et utbredt januarsymptom som pleier å gå over utover våren når planteutsalgene åpner :D

    SvarSlett
  2. Helt herlig å nyte bilder fra sommerhagen din. Den er virkelig fin. Godt å ha litt drømmetid nå om vinteren (eller hva vi skal kalle det i år...). En del av oppladingen til kommende hagesesong. Litt frøsåing er jo greit å pusle med i ventetiden. Lykke til med blodbegersåingen!

    SvarSlett
  3. For en nydelig hage du har! Flotte bilder til glede og inspirasjon :) Hos oss kom ble det sådd blodbegerfrø i romjulen og de spirer villig vekk. Fantastisk plante! Lykke til med dine :)

    SvarSlett