Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 16. november 2013

God helg!

I dag har jeg vært ute i flere timer og kost meg. Har vært i skogen og hentet mini juletre.
Rasket med meg en del mose også. Det er 10+ og ingen snø..det liker jeg.
Har til og med sittet ute og drukket kaffe...deilig.

Jeg var på skattejakt på en låve for litt siden, der fant jeg veldig mye fint, vi måtte 
kjøre to hengerlass hjem. To eldgamle kjøkkenbenker, gamle trekasser, stol, pidestaller,
to svære jerngryter, hjørneskap, sinkbøtte, gamle medisinflasker med original etiketter på.
Et gammelt hengeskap som det står 1859 på...det skal jeg nok ha på hytta. Og masse 
annet rart. 
Denne grisetroa fant jeg også på låven
den har blitt grundig vasket og i dag har
den fått pynt. Fin i vinterhagen syns jeg.

 Denne kjøkkenbenken er virkelig gammel
gubben syns den er grusomt stygg
men kanskje med et par strøk hvitmaling...
Den er kjempefin å ha på gangen med 
alle fjøsskoa i...

 Fant et lite 'juletre' som står i den gamle sinkbøtta
Den gamle kjelken hadde jeg som barn

 Jakten på Rokokko fra Stavanger Flint...
Har fått tak i en del av dette serviset
syns det er så vakkert


Vi fikk så lyst på ribbe til middag så nå står den i ovn og godgjør seg.
I mens så har Bård og jeg vasket rundt på rommet hans og møblert om litt.

I morgen skal jeg på julemesse - det gleder jeg meg til.

Ønsker dere en kjempefin helg :)




1 kommentar:

  1. Skal du selge rokokko serviset fra Stavanger flint?
    Min fam har hatt dette i generasjoner, men jeg mangler litt for å få den komplett.
    Send meg en Mail: kai.allergodt@gmail.com

    Mvh
    Kai Allergodt

    SvarSlett