Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

søndag 20. oktober 2013

Vinter i lufta...

Når katta legger seg under ovnen blir det anna vær...åkke som, kaldt er det.
Har holdt på i hagen i dag og bundet opp og pakket inn planter. Klippet ned de største
staudene og la avklippet i bedet som dekke for barfrost. Etter værtegnene å bedømme så tror jeg det blir kaldt og lite snø før jul.


 Det er rimfrost på bakken
og det er tele i jorda

 Greit å få på 'vinterkåpa'
utrolig hvor bra det beskytter

 Stusselig å se hagen slik...
men om noen måneder....ja da er det VÅR igjen

 Alle rosene mine står i full knopp

 Berberisen med sin skjønne høstfarge

 Syns jordbær bingen har fine farger oxo

 Drivhuset står der tomt...

 Var en snartur på hytta i dag
var så stille og fredelig der

 Sola skinte og det var så fint å sitte her
å høre på fuglene som kvitret
veldig avstressende

Vi har feiret bursdag i helgen, 'minstemann' i huset (Bård) er 17 ÅR i dag.
Tida går så altfor fort...nå er jo alle unga blitt store og selvstendige.
Den aller eldste på 25 år (bonussønnen min) har akkurat kjøpt seg hus og flytter i november.
Og Sindre på 19 år ønsker seg småbruk...snart sitter vi igjen alene i huset.

Glassveggene til hagestua kommer i morgen, og kjenner jeg gubben rett,
ja da blir det nok montering denne uka. Dette har stått øverst på ønskelista,
åh som jeg gleder meg. Det skal bli koz å pynte der til jul tenker jeg.

Søndagen er snart over og ny arbeidsuke venter..
Ønsker alle en herlig ny uke :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar