Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

onsdag 25. september 2013

Slutt for i år...

Nå er drivhuset tomt og kjellerboden full av planter....stusslig men sånn er det.
Holdt på i hele går kveld med å klippe bort blomster og knopper, så nå ligger de og 
pryder komposthaugen. Fælt var det....det var nå de var på sitt aller fineste.
Men det har vært så kaldt de siste kveldene at jeg turde ikke å ta sjansen lengre.

Så da blir det noen måneder å vente til neste gang....starter vel opp igjen i februar.
Blodbegerplantene er kjempefine og jeg har tatt inn noen som skal overvintres, 
håper på mange stiklinger til våren. 










Nå blir det et par dager med høstferie på meg, så i morgen tenkte jeg å vaske
og rydde i drivhuset. Har som smått begynt å rydde sammen litt ute i hagen også.
Da gjenstår det tømming og rengjøring av dammen, æsj....det er noe herk.
Men vil ikke at den skal stå full gjennom vinteren.

Nå skal jeg ta meg en tur ut, tenkte egentlig på å gå en tur i skogen
men det er vel farlig....nå som elgjakta har starta.
Skremme elgen kanskje....så får jeg elg jegern'e på nakken hehe.

Ha en flott kveld alle sammen :)

2 kommentarer:

  1. Så flotte pelargonier! Det er kjedelig at høsten setter en stopper for blomstringen ute, men det må vi vel bare finne oss i.
    Jeg har blodbeger for første gang i år. Er de greie å overvintre inne?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har pleid å ha de i karnappvinduet på kjøkkenet, det er litt kjøligere der enn i stuen. Tar stiklinger i mars, roter seg fort. Har prøvd å så frø, men de ville ikke spire. Hadde veldig mange planter i år, noen er kjempesvære. Fineste planten jeg vet om egentlig.

      Slett