Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

søndag 15. september 2013

Hermod med Asters

Jeg elsker å dra på loppis og bruktmarkeder og har fått vært på noen i løpet av de 
siste to ukene. Fant en del fint, spesielt porselen som jeg er ute etter og da helst norsk.
Var heldig og fikk tak i en veldig gammel mugge som er fra ca år 1900 , den kommer
fra Egersund Fayancefabrikk, og heter Hermod med Asters.  Den tror jeg kan være 
verdt en del. Her er litt av mine gamle funn..




 En gammel koffert 

 Dette bilde stod og skrek om å få bli med hjem
Akkurat slik har jeg ønsket meg lenge
Se på den fine rammen da...

 Denne fine gamle trebutten er virkelig gammel,
veldig slitt årstallet...men tror det står 1853..
Tror kanskje det kan være et melkar

 Flytende blått (Svensk) 
Slike fat er superfine


 Vi har vært på marked i dag også
Veldig mange selgere, og ei solgte skinnfeller
Dette falt jeg for med en gang, så fin farge
Har bestilt flere som jeg skal hente i morgen
Blir superfint på hytta det tenker jeg

 En gammel margarin kasse har det blitt
Denne er ganske liten og søt
Den hvite kofferten inneholder min barndoms dukke servise
bilde i lokket er av meg som jentunge

 Er så glad i sølvfat
De kan man dekorere med mye fint
og til jul pleier jeg å ha svibler i små potter
sammen med telys

Har også kjøpt en del gamle 'bestemor' kopper, noen søte fløtemugger,
og noen gamle små porselensboller fra St Flint og Figgjo.



Ønsker alle en fin ny arbeidsuke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar