Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

lørdag 27. juli 2013

Hyttehagen tar form

I dag har vi fått gjort masse i hyttehagen. Kjørte traktor med fullt hengerlass med jord og 
og tre kasser med stauder. Så sikkert passe snålt ut der vi kom kjørende...
Naboen kom en tur og da gikk det fort unna med to mannfolk og to trillebårer.
Jeg plukket stein og la på som kant rundt det ene bedet og vips så var blomstene
på plass. Jeg gørkoser meg slik når jeg får holde på med noe jeg liker aller best.




 Denne karen kom plutselig på besøk
han liker å ta seg en tur - kjælen og go' er han

 Rundt bjørka har vi lagt på masse steinhauger
her har jeg plantet mest steinbeds planter
men bak har jeg satt noen Iris som blir høye


 Krakken er endelig på plass og jeg har 
beisa ett strøk med drivved
men mulig den blir beisa brunsvart etterhvert

 Gleder meg til å få bålpanne 
er såå koselig å sitte her nede ved gjerdet

 Den gamle sagekrakken som lå bak uthuset
hadde jeg gått og tenkt på en stund
det måtte da kunne gå an å bruke den til noe...
så da ble den en blomsterkrakk
mannen min syns det ble tøft, ja du får noe ut av det meste sa'n
det er gjenbruk det sa jeg..

Lurer på hva slags sprell jeg skal finne på i morgen. Jo forresten, jeg skal jammen 
dra på antikk og brukt å se om jeg finner noe rart. Ellers så skal jeg nok gå meg en tur i 
skogen og se etter litt mer bær. Har fått plukket litt molte og det er jo veldig mye 
blåbær nå. En ting er sikkert og det er at jeg skal kose meg og slappe av...

Hei så lenge :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar