Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

torsdag 4. juli 2013

Ha ha

ugras..jeg lurte deg..det er ikke lenger plass til deg i hagen min. Åjoda det dukker opp et og annet men det er fint lite jeg behøver å luke for tida. Alle bedene er så fyldige og 
fine nå. Luking av grusganger og stikking av kanter må jo gjøres i flere omganger i løpet av sommeren, også liker jeg å 'hakke' bedene etter regnvær så ikke jordskorpa blir så 
hard. Mye frøplanter har det også blitt, en del har jeg tatt vare på og pottet, de står i 'salgs bingen'.

Hadde hagebesøk av 5 damer på mandag, det var kjempekoselig. De hadde til og med seg gaver til meg og siden jeg har så mye blomster så ville de gi meg noe annet, så jeg fikk et glass med herlige duftlys og hun ene hadde bakt en eske med flatbrød til meg. 
Det synes jeg var veldig hyggelig.

Det regner nå også...men jeg har vært ute å gått en tur for å se om det var noen overraskelser i dag..og det var det

Iris Germanica - slik som jeg har ventet på den 
er jo bare noe helt spesielt med disse store 
flotte Irisene

 Martagonliljen er superfin

 Storkenebb har jeg fått sansen for
også frør de seg velvillig

 Denne har en nydelig blå farge

 Denne er ny i år - kjøpte den på Hagefestival på Dokka

 Disse blir frodige 'puter' lilla fargen er mye sterkere 
enn bildet viser

Akeleiene mine har vært veldig stygge de siste 3-4 åra og jeg har trodd at de har vært angrepet av soppsykdom siden det har regnet så mye. Jeg stilte spm ang dette på hagegruppen på facebook, og fikk til svar at jeg måtte prøve å sprøyte mot insekter.
Så jeg plukket bort omtrent alle blomstrene og sprøytet hele planta, og vips så kom alle sammen med nye blomster og finere enn noen gang. Da har de nok vært plaget av noen små ekle kryp da...skal ihvertfall passe på dette heretter.


 Denne mørke her liker jeg veldig godt
den har frødd seg heldigvis

 Takløken har belønnet meg med blomster i år

 Er den ikke skjønn? Herlige rosa stjerner

 Jeg har mange forskjellige saxifraga (sildrer)

 Sildrene står i dette bedet som er fylt med grus
de liker seg veldig godt her
blomstene ser nesten ut som brudeslør

Snart helg igjen - deilig. 
Skal på hytta en tur da å pusle litt, holder på med et blomsterprosjekt. Også er jeg så spent på hvordan det går med fuglebarna til fluesnapperen, den har nemlig reir i trekassa mi ved inngangsdøra. 
Ha en fin kveld - Klem fra meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar