Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

tirsdag 30. juli 2013

Fineste julihagen

Aldri har hagen vært så fin i juli som nå. De siste åra har jeg vært mer eller mindre lei
hagen når juli kommer, da har jeg fått nok av regnet som ødelegger alt.
Men NÅ er hagegleden tilbake heldigvis. Tenk fjerde uka uten regn.. 
Det begynner selvsagt å bli merkbart her og der at det trengs vann, men den tid kommer.
Staudene er meget hardføre så de tåler tørke...verre med roser og Clematis men de 
går det an å vanne. Jeg bærer ganske mange 10 l bøtter hver ettermiddag.
Drivhuset formelig koker når jeg kommer hjem fra jobb, enda døra står oppe døgnet
rundt. Tomatene blir antageligvis modne i år...ikke værst.

Jeg trodde ikke Clematisene hadde tålt vinteren
de kom da så seint


 Vakre Mary Rose en gammel historisk rose

 Louis Odier

 Rose de Rescht men sin nydelig duft

 Det er nå vi får belønning for alle 
arbeidstimene vi har lagt ned i hagen vår

 Riddersporene er blitt altfor høye og svære
lurer på om jeg må flytte de til neste år
de tåler så lite regn og vind før de knekker

 Dette bedet er jeg ganske fornøyd med
spesielt den mørke rosen Burgundy Ice

 Thalictrum Delavayi Alba'  (Hvit vingefrøstjerne)
en veldig søt staude
Var heldig og fikk kjøpt den lilla av Tommy Tønsberg
gleder meg til den også skal blomstre

 Her skal det nok gjøres om litt ja..
er så himla lei de storkenebba som frør seg over 
hele tomta...grr - jeg klippet de ned ganske tidlig




Da er det snart ferie på meg heldigvis, det skal bli deilig.
Har vært forferdelig å sitte inne hele dagen mens det har vært så fint vær.
Nå skal jeg prøve å få unna meg mest mulig før ferien starter, for da skal jeg bare 
 kose meg å slappe av. Men litt hagepusling blir det nok, og det får jeg energi av.

Ha en fin hagekveld dere :)

1 kommentar:

  1. Tenk så heldige dere har vært... høres ut som en drøm. Tenk, flere uker uten regn. Riddersporer som strekker seg mot himmelen, roser og klematis som ikke blir ødelagt av regn og vind. Det er en ren nytelse å se bildene dine.
    Og som du sikkert skjønner... hos oss ligger det meste langflatt og ødelagt av vind og regn. Og sånn har det vært det meste av sommeren.
    Men en kan alltids håpe, kanskje høsten blir en fin hagetid :-)

    SvarSlett