Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

tirsdag 9. juli 2013

Endelig sommer...

De siste dagene har vært helt utrolig deilige, endelig sommervarme og det på tide.
Vi har vært på hytta i helgen og bare kost oss...sol, grilling, fisketur, slappe av...
Har puslet med litt på hytta da..har fått plantet en del stauder i skråningen og mannen 
min har laget en steintrapp. Har lyst til å plante litt mer etterhvert og jeg har jo mer enn 
nok å ta av. Har en hel binge full av overskudds planter.

Hjemme er det full blomstring nå, har til og med vært nødt til å klippe ned noe som var ferdig blomstret...og det var brunstorkenebbene. Herre min hatt hvor store de blir og de frør seg noe fryktelig og jeg vil ikke ha de over hele hagen. Vurderer å ta vekk noen av de og heller erstatte med noe annet. Kunne tenkt meg noen babyrosa phlox også flere 
roser kanskje..Det må bli noe i rosa, hvitt eller lilla, det er jo yndlingsfargene mine.

Denne Martagonliljen er så nydelig
store fine blomster og mørk mørk rosa

 Digitalis purpurea sammen med akeleiefrøstjerne
jeg tror jeg har hundre millioner slike revebjelle spirer nå..

 Astrantia Major  (stjerneskjerm) liker så godt 
denne duse fargen - blir fin sammen med phloxen 

 Digitalis lutea (gul staude revebjelle)

 Parykkbusk - denne er 'hellig' tenk at den klarer å overleve  
her i sone 4-5. Har hatt den i 7-8 år nå, 
men jeg har ikke fortalt den hvilken sone den bor i da....

 Rosehagtorn - det fineste treet jeg vet om..

 Ser ut som små rose buketter - nyyydelig

 Stormarikåpe - ser ut som den har fått anabole steroider
de er jo kjempesvære - moden for deling snart og jeg som har så mange..

 Pelargonia 'Rio Grande' - endelig blomstrer den
denne auberginefargen liker jeg så godt


 På hytta har jeg ei trekasse hengende ved døra
og der var det helt perfekt for herr og fru fluesnapper
for plutselig var det 6 små
jammen har de vokst fort - de er snart halvannen uke gamle
plutselig har de fløyet - det blir trist

Jeg ser aldri på Tv men nå skal jeg kose meg med Grønn Glede på NRK
Ha en fin kveld  :)

3 kommentarer:

  1. Så mye nydelig blomstring du har. Jeg har kikket litt bakover i bloggen din. Legger deg til leselista mi, tenkte jeg :)
    Morsomt og spennende med reir og fugleunger på hytteveggen!
    Ønsker deg en fortsatt deilig sommer.

    SvarSlett
  2. Hei, Så utrolig kjekt å finne bloggen din. Den er virkelig fin. Masse fine blomster i de vakreste farger. Til inspirasjon! Du spør om ene akeleien din er en "Barlow". Det mener jeg bestemt at det er (Bordeaux Barlow). Den ser helt identisk ut med min. Så herlig med fluesnapper gjester. Våre fuglekasser er nå tomme. De er fløyet ut i verden. Litt vemodig, for de er så godt selskap. Legger meg som følger av deg på G+. Ha fine sommerdager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du liker bloggen min. Og takk for at jeg fikk vite navnet på min akeleie.
      Du verden for en flott blomsterbu du har fått, den er bare helt rå. Jeg skal følge bloggen din også for du har mye fint og inspirerende. God sommer :)

      Slett