Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

onsdag 12. juni 2013

Rom i hagen

Hagen vår er inndelt i mange rom fordi vi ønsker at hagevandringen  skal være spennende. Vi har laget stier gjennom bedene. Jeg liker store frodige bed som er tett plantet, dette gjør også at ugresset ikke får nok lys og lukingen blir mindre. I løpet av de siste dagene har det blitt veldig frodig og fint, nå gjenstår det bare å vente på den store blomstringen..


I dette bedet har jeg Hosta, Hasselurt og forskjellige Iris og liljer

 Venter på at syrinen skal blomstre - lukter så godt

 I de gamle fjøsstøvla har jeg plantet blå fioler




 Denne søtnosen her koser seg i hagen

 Akeleie og Allium blomstrer nå - akeleie er min favorittblomst

 Har fylt vann i fuglebadet

 Den gule søylelønnen er flott nå


 Her er det nye prosjektet ferdig. Jeg ønsket meg flere Hosta så da ble det et Hostabed til..Øverst i hjørnet står en Rognspirea, den har et flott fargespill. Har også pyntet med litt rullesteiner og selvfølgelig et fuglebad. De vintergrønne plantene er Juniperus (Einer).



Det skal bli fint når dette får vokst seg til og Hostaene blir store og fine


1 kommentar: