Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

søndag 30. juni 2013

Pelliser...

For noen år siden sa jeg at jeg aldri skulle ha Pelargonia for det var 'bæssmor blomster'...
men nå har jeg fått helt dilla på disse plantene. Det er jo så mange fine, og noen lukter så godt. Jeg har nå fått en liten samling av disse herlige plantene. De fleste står i drivhuset siden de ikke er noe glad i regn, og noen står på verandaen under tak. Jeg overvintrer dem på planterommet i kjelleren med ekstra plantelys. Alltid spennende på våren å se hvem som har klart seg. Her er noen av de..

Hills of snow - disse har jeg mange av
ikke bare blomsten som er fin, men bladverket er nydelig

 Bembridge (dverg)

 P.Gibbosum - eller bananpelargonia som jeg kaller den..
lukter nemlig veldig banan av den gule blomsten

 Charity - duftpelargonia

 Atomic Snowflake - duftpelargonia

 Mårbacka eller Dronning Ingrid - ikke sikker

 Gay Baby - dverg

 Dr. Westerlund' eller x Graveolens - denne lukter sitron
fin å bruke i kaker feks muffins

 Lady grey Plymoth - duftpelargonia

 Fleur d'Amour - nydelig rosa blomster

 Denne er kjøpt hos gartneren så den har ikke noe navn
men fin er den  - lys lilla blomster

 Hjelpe meg som min Brugmansia (Engletrompet) har vokst...
måtte få en ny stor potte. Er masse blomsterknopper nå.

 Whiskeytønnen utenfor drivhuset er full av 
søte blålilla fioler....

Ønsker alle en ny herlig uke - håper vi får masse sol :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar