Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

torsdag 27. juni 2013

Møkkavær...

Nå begynner jeg å bli rimelig lei av detta møkkaværet, får ikke gjort noe som helst ute. 
Er sikkert pessimist, men jeg trur det blir akkurat slik i år som det har vært siste åra, regn og atter regn. Har vært en tur ute nå og blomstene henger der regntunge og plena er som å gå på en svamp. Jeg flyr rundt som en gal og sprøyter mine remedier mot soppsykdommer og insekter. Liker ikke å bruke kjemikalier så jeg har laget meg min egen 'duppe' jeg bruker. Rosene mine kommer sikkert til å råtne i år også....
Og fy så mye åkersnegler det er...


Lychnis Flos Jovis

 Nå har Irisen begynt å blomstre

 Denne her er enda finere i fargen enn bildet viser,
den er mer burgunderrød

 Akeleie som er fyllt, er det noen som vet navnet på den?
Er det en Barlow?

 Astrantia (Stjerneskjerm)

 Det har vært tøft for akeleiene hittil - alt for mye regn

 Syrinen blomstrer...mm så godt det lukter.
Denne her blomstrer en gang til i august.

 Dagliljene lukter så godt

 De hvite lupinene gjør seg veldig i bedet 
sammen med lilla og rosa blomster.
Jeg tar vekk frøstilken straks de er ferdig blomstret
da unngår jeg at de frør seg.

 Småhjerte - se så søte de er

 Storkenebb - denne frør seg veldig og det er bra
for da får jeg enda flere som jeg kan bytte bort

 Denne gammelrosa akeleien er bare helt nyyydelig

 Gleder meg til Martagon liljen åpner seg

Jeg har da i det minste fått unna meg en del husarbeid mens det har regnet så fælt. Det trengs jo det å....med full jobb og så mange timer jeg bruker i hagen så må jeg tåle å se noen hybelkaniner i ny og ne.. 
Men nå har jeg endelig fått vasket alle vinduene og persienner 
og hengt opp rene gardiner, deilig.

Nå er det jammen meg opphold så da bør jeg hoppe i støvla å komme meg ut.

Ha en fin kveld dere - klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar