Hus Hage Hytta Interiør Kattene og ellers det som opptar meg i hverdagen.

tirsdag 4. juni 2013

Betongstøping - Del 1

Hageselskapet i Gjøvik har startet studiering i betongstøping.  Vi var så heldige å få besøk av Hageselskapet i Nordre Ringsaker, som var flinke læremestere. I dag har vi altså lært hvordan man lager flotte fuglebad av store rabarbra blad. Dette var utrolig gøy og veldig sosialt. Vi sølte og griset og koste oss skikkelig. Noen regnskurer kom og gikk og noen ble kalde på henda, men slik tåler vi tøffe hagedamer..

Her er et ferdig fat - håper de vi har laget i dag blir like fine

 Gry lager i mange forskjellige størrelser - blir nok flotte

 Veldig mange som møtte opp

 Kari koser seg

 De flotte karene som stilte opp og blandet betongen ferdig til oss - er det noen sak

 Det ble produsert i lange baner




 Studieleder Marie (til venstre)

 I morgen skal vi støpe heller som man kan legge i blomsterbedene 
enten til pynt eller til å tråkke på...
Gleder meg til å vise dere de ferdige fatene og det andre vi skal lage de to neste dagene.

Hei så lenge :)


3 kommentarer:

  1. Ja det blir spennende å se i morgen hvordan resultatet blir . Veldig moro og sosialt :-)

    SvarSlett
  2. Flott fat!
    Spennende med støping, og gøy å lage egne heller til hagen:)
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  3. Jeg må få kommet meg på kurs i dette en gang jeg også. Er medlem i Nordre Ringsaker (Ble det i fjor) og har sett at de et par år på rad har hatt betongstøping, men det har aldri passet så jeg har kunnet bli med. De fatene var utrolig flotte!

    SvarSlett